Lyx på Lux

Nu har det gått sådär fasligt lång tid igen. Fy på mig. Livet i Stockholm rullar på som bara den. Jobb, jobb, jobb.  Jag jobbar bara nätter just nu, för att lära mig själva degarna och avbakningen. Innan jag kan de kan jag inte schemaläggas som de andra, alltså, även dagtid. Det är svåra & speciella rutiner, allt görs på bästa möjliga sätt, men, det har börjat satt sig. Visst, man kan inte lära sig allt på en gång, och jag har ju faktiskt bara jobbat i 8 dagar än. I början är allt bara rörigt i huvudet på en med. 
I o m att jag bara kör nätter just nu har de varit rätt svårt med sömnen & de övriga livet. Det är lite jobbigt. Svrt att sova vid 18 på kvällarna & ingen ork att göra så mkt :S 

Men annars, förutom tröttheten, så är jobbet jätte bra. Lär mig nya saker varje dag. Ser saker på ett annat vis, smidigare vis, enklare vis. det är grymma yrkes människor som jobbar på Lux, de ska ni veta!  Sen att jag trivs bra med mina arbetskamrater och deras humor, det gör de inte sämre direkt :)

nu är de jobb hela veckan som gäller, ledig lördag & söndag sen. ska bli såå skönt. Ska vila, sova ordentligt & bara ha de skönt. Underbart!
Nu ska jag sova, börjar 2 inatt igen.
Natti natti på er!




Nyfrisserad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0